Nađi

Uskršnji zec u logotipu – određen za uspeh kompanije

Remscheid, Uskršnja nedelja 1899. godine. Dok se njegova deca igraju, Johann Vaillant lista mesečni časopis „ Alte und Neue Welt” (“Stari i novi svet”), gdeuočava zanimljivu sliku uskršnjega zeca koji izlazi iz jajeta.

Johann Vaillant je bio fasciniran slikom patuljaka crvenih obraza i slatkih životinjica koje se čude uskršnjem jajetu iz koga izlazi zec. Odlučio je da otkupi autorska prava na tu sliku. Za Vaillant, ovo predstavlja početak jedne veoma uspešne priče.

Zaštitni znak kompanije je prvi put redizajniran

Vrlo prepoznatljiv profil robne marke

Od prvog dana „zec u jajetu“ je dao kompaniji Vaillant GmbH i istoimenoj robnoj marki, vrlo prepoznatljiv profil. Od 1899. godine zaštini znak je prisutan na svim proizvodima, katalozima i brošurama proizvedenim u Remscheidu- sedištu kompanije. U roku od samo nekoliko godina, Vaillantova odlična reputacija se proširila na celu Nemačku, pa čak i izvan njenih granica.

Vaillantov prvi odnos s javnošću

Kada su 1920. godine porasli zahtevi tržišta po pitanju dizajna proizvoda, Vaillant je prvi put zaposlio osobu za odnose s javnošću – ovom odlukom utemeljen je dalji tok razvoja firme. Od tada o imidžu kompanije brinu profesionalci na jedinstven način. Logotip je redizajniran, a dizajn Vaillantovih proizvoda je prilagođen arhitektonskim zahtevima tog vremena. Zaštitni znak je doživeo svoj prvi redizajn.

Veoma prepoznatljiv profil robne marke

Prototip zaštitnog znaka je rođen

Vaillant je svom logotipu dao čiste linije i konture. „Zec u jajetu“ predstavlja središnju temu, dok je reč „Vaillant“ dodata. Kombinujući pisanu reč sa slikom, efekat identifikacije robne marke dodatno je ojačan. Svi kasniji redizajni zasnivaju se na dizajnu Pennya Lorbera, koji su ostali vrlo slični originalu.

Zec postaje lik iz crtanog filma i osvaja ljudska srca

1935. godine zec dobija novu ulogu. U promotivnoj brošuri „Kraljevska priča o zecu“ on napušta svoje jaje i uskače u svetsku istoriju i u istoriju logotipa. Sa velikom dozom humora uspeva uveriti kraljevske vladare u prednosti korišćenja tople kupke. 1970-ih godina Vaillant se vraća uspešnoj interakciji s robnom markom. Nastaje novi animirani zec koji uskoro osvaja veliki broj obožavaoca. Sve do danas, popularnost zeca se nastavlja.

Moć, snaga i kompetencija

1953. godine Vaillantov logotip je privremeno izmenjen: dodata mu je reč „Geyser”. Na taj način pokušalo se značenje reči „Geyser” (gejzir), uže povezati sa dobro poznatim imenom Vailant. Naime, od 1905. godine Vaillant je dominirao na tržištu zidnih protočnih grejača tople vode svojim zaštićenim terminom “Geyser”. Nekoliko godina kasnije, jaje je u sklopu zaštitnog znaka dobilo zaštitni okvir kao izraz moći, snage i kompetencije..

„Kolumbovo” jaje

Kasnije su zaštitnom znaku dodati dodatni dizajnerski elementi: korporativna nijansa zelene boje čini logotip nezamenjivim – potvrdila razna istraživanja.

Većina Nemaca zna da Vaillantov zec pripada firmi sa sedištem u Severnoj Rajni Vestfaliji. Dodatno, više od 70% svih Nemaca je čulo za Vaillant. U Austriji i Holandiji Vaillantov zec postiže slične rezultate za svoj imidž.

Odluka Johanna Vaillanta, osnivača firme, da 1899. godine registruje zeca kao zaštitni znak robne marke, zaista se ispostavila kao “Kolumbovo jaje” za Vaillant.

Saznajte više:

Profil firme

Istorija

Održivost